Abula taka ziemā

Šodienas Covid apstākļos pašu zemes tūrisma objekti ir kļuvuši ļoti iecienīti arī ziemā. Ja vasarā ne reizi uz dabas takām zāles augšanas ātrums ir straujāks par pļāvēju izkapts vēzieniem, kā rezultātā tūristi jūtas apgrūtināti, jo pļavu posmos zāle pinoties pa kājām, tad tagad sniega segas biezums nevienu nemulsina. Tas priecē!

Abultaka šoziem ir ļoti iecienīts maršruts. Lielā daļā tā ir kopīga ar jauno Mežtaku.  Tiem , kuri mēro ceļu no Valmieras vadoties pēc Mežtakas atzīmēm- problēmas nerodas. Taču tiem, kuri nodomājuši iziet vienīgi Abultaku- brīžiem mulsumā nākas apstāties. Un proti, vandāļi ir noskrāpējuši Abultakas marķējumu samērā garā posmā starp Abula ieteku Gaujā un Brenguļiem, kur taka pārsvarā vijas gar Abula krastu. Ziemas apstākļos nav iespējama marķējuma atjaunošana zemās gaisa temperatūras dēļ. Nemot vērā to, ka šis ir posms, kurā Mežtaka pilnībā pārklājas ar Abultaku,  var droši sekot Mežtakas balti dzelteni baltajam apzīmējumam.

Otrs Abultakas posms ar pastiprinātu grūtību ir vietā, kur taka ir vistālāk no Abula un sasniedz paprāvu izcirtumu.  Tā kā koki uz kuriem bija takas atzīmes tagad ir vējā nolūzuši, tad marķējums ir zudis. Lai izveidotu jaunu takas trajektoriju ar attiecīgo marķējumu ir nepieciešama gaisa temperatūra virs nulles. Tādēļ ir lūgums takas gājējiem, kuri nejūtas pārliecināti, ka spēs atrast pareizo virzienu līdz Brenguļiem, pie Jaunarājiem nogriezties pa kreisi uz lielceļa un turpināt savu pārgājienu pa to, lai pirms Fazāniem gar lauka malu dotos līdz dzelzceļa sliedēm, šķērsotu tās un tālāk pa taku nonāktu Brenguļos. Attiecīgi tiem, kuri taku sākuši iet pretējā virzienā- līdz esat šķērsojuši dzelzceļu, aicinu turpināt virzīties pa lielceļu līdz Jaunarājiem un tur nogriezties pa labi mežā un turpināt savu ceļojumu.

Lūdzam kritiski izvērtēt savas spējas ziemas apstākļos doties meža takās, kur sniega dziļums vietām apgrūtina pārvietošanos un nogurums iestājas ātrāk kā plānots. Esiet atbildīgi un nopietni izturaties pret dažādu traumu risku, lai par ziemas skaistuma baudīšanu paliktu tikai labas atmiņas. Atceraties, ka arī āra apstākļos ir jāievēro valstī noteiktos Covid-19 drošības pasākumus.

Patreiz, takai blakus esošā laipa pāri Abula upei pie Abula ietekas Gaujā ne gājiem, ne velobraucējiem nav izmantojama paaugstinātā ūdens līmeņa dēļ.