Zīmējumu konkurss/izstāde
Konkursā aicināti piedalīties gan pirmskolas, gan skolas vecuma bērni. Darbus var veidot dažādās tehnikās- ieteicamais formāts A4 un A3 lapas. Savus radošos darbus iespējams nodot kādā no apvien'ības bibliotēkām vai kultūras namiem līdz š.g. 5. novembrim
Iesniegtie darbi tiks izvietoti pagastu bibliotēku vai kultūras namu logos un tās būs skatāmi no 8. līdz 22. novembrim
Visiem dalībniekiem pārsteiguma dāvanas!
Mājas kafejnīcu dienas
Ikviens ir mīļi aicināts apmeklēt Māju kafejnīcu dienas Valmieras novadā. 7.-8.augustā atvērsies 22 mājas kafejnīcas! Būs ne tikai gardi ēdieni un dzērieni, bet arī aktivitātes un aizraujoši piedzīvojumi!
Interaktīvā karte šeit
Digitālā brošura šeit. Drikātās brošūras var saņemt Valmieras TIC, Mūrmuižas, Kauguru, Trikātas biblioteķās un Brenguļu centrā "'Kaimiņi
Video šeit"
Plašāk šeit
Valmieras teātris atgriezies pie skatītājiem.
Atkalsatikšanās mirklis ir pienācis – uzsākam biļešu tirdzniecību. 15. jūnijā Valmieras teātris atsāk klātienes izrādes un gaidīs skatītājus uz sešām pirmizrādēm, kas tapušas no novembra - Treisija Letsa “Osedžas zeme”, Tenesija Viljamsa “Ilgu tramvajs”, dokumentālais stāsts “Latvijas lepnums. Un aizspriedumi”, Māras Zālītes “Dzīvais ūdens”, Leldes Stumbres “Nākošpavasar” un Deivida Lindsija-Ebēra “Labie cilvēki”. Tāpat skatītājiem būs iespēja redzēt iestudējumus “Ģimene” un “Inišmoras leitnants”, kam pirmizrādes kopā ar skatītājiem bija rudenī.
Vairāk var lasīt šeit
Atklāj Vidzemi
Šogad Vidzemes plānošanas reģions no jūnija līdz novembrim aicina ceļotājus piedalīties tūrisma akcijā #AtklājVidzemi. Akcijas organizētāji rosina caur stāstu izzināšanu atklāt vietu unikālo dvēseli un piedzīvot Vidzemi no jauna.
Plašak var lasīt šeit
Atvērtās dienas laukos.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs" aicina uz pasākumu
"Atvērtās dienas laukos 2021"
2021. gada 10.-13. jūnijā
► "Atvērtās dienas laukos" ir Latvijas apceļošanas un iepazīšanas pasākums, kas jau kļuvis par tradīciju. Šogad pasākumu organizējam vasaras sākumā, aicinot visus interesentus ciemoties pie Latvijas reģionu uzņēmējiem un iepazīst viņu bagātīgo piedāvājumu.
► Pasākuma mērķis ir popularizēt laukus - laukos audzētus, ražotus, gatavotus produktus un sniegtos pakalpojumus, kā arī ieinteresēt iedzīvotājus iepazīt lauku dzīvi, nobaudīt lauku labumus, atrast uzņēmumu, no kura iegādāties laukos audzētus un ražotus produktus un preces arī ikdienā, kā arī izbaudīt aktivitātes un sajūtas, ko var piedzīvot laukos.
Apmeklētājiem Latvijā būs atvērti vairāki uzņēmumi laukos, katrs uzņēmums viesus gaidīs ar savu īpašo piedāvājumu.
► "Atvērtajās dienās laukos" piedalās naktsmītnes, amatnieki, pirtnieki, pārtikas ražotāji, biškopji, stādu audzētāji, lielās lauku saimniecības, pilis un muižas, atrakciju parki, lauku krodziņi un restorāni, dabas takas un daudzi citi. Visus pasākuma dalībniekus var atrast sadaļā "Pasākuma dalībnieki" vai "Karte".
Kāpēc doties uz laukiem Atvērtajās dienās?
- Pirmkārt, pasākuma dienās saimnieki piedāvā atlaides, īpaši sagatavotas programmas. Pasākuma ietvaros uzņēmumi pie sevis rīko izzinošas ekskursijas, spēles, gardumu degustācijas, kā arī piedāvā draudzīgākas cenas saviem produktiem un pakalpojumiem.
- Otrkārt, tā ir unikāla iespēja paviesoties pie tādiem saimniekiem, kas ikdienā vairāk laika velta ražošanai vai arī ir sastopami ar savu produkciju tirdziņos, taču šoreiz būs savās saimniecībās un gaidīs jūs – savus ciemiņus.
- Treškārt, nevienā citā reizē tik daudz dažādu saimniecību nebūs atvērtas viesiem vienlaicīgi – tāpēc šī ir laba iespēja doties ceļojumā ar daudziem interesantiem galamērķiem.
Ceļotāju ievērībai:
- Plānojot maršrutu, obligāti piesakiet savu apmeklējumu! Kontaktinformāciju atradīsiet sadaļās "Pasākuma dalībnieki" vai "Karte", atverot konkrēto piedāvājumu.
- Pievērsiet uzmanību dalībnieku piedāvājuma datumam un laikam! Pasākuma standarta norises laiks no plkst. 10:00-18:00 vai kā norādīts katra dalībnieka piedāvājumā.
- Ievērojiet visus valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus un esiet atbildīgi pret sevi, saimniekiem un citiem apmeklētājiem! Aktuālajai informācijai par epidemioloģisko situāciju seko līdzi www.spkc.gov.lv un covid19.gov.lv.
- Epidemioloģiskās situācijas dēļ iespējamas piedāvājumu izmaiņas, kuras varēs atrast sadaļās "Pasākuma dalībnieki" vai "Karte", atverot konkrēto piedāvājumu, vai sazinoties ar dalībniekiem.
- Pie lielas daļas "Atvērtās dienas laukos" dalībnieku norēķini būs iespējami tikai skaidrā naudā!
Vēlam visiem pasākuma apmeklētājiem izdevušos atklājumus un aizraujošu laiku laukos!
Seko līdzi jaunumiem un uzzini visu par pasākumu pirmais!
Kājāmiešanas un riteņbraukšanas takas no 1. līdz 16. maijam
Pārgājiena maršruts Trikātas pusē „Pa Tālavas tumšajiem siliem”
Pārbaudi pats, vai Tālavas tumšie sili ir tik tumši! Maršruts ved pārsvarā pa meža ceļiem (dabīgajiem un uzbērtajiem). Pa ceļam varēs aplūkot gan veco Trikātas – Strenču ceļu, kur pie Dedumupītes savulaik ir bijušas lielas dūru cīņas vietējo zemnieku izpildījumā, gan bijušo mežsarga māju, gan senas mājvietas, arī Kampiņsalu (kādreiz par salām sauca arī mežu ieskautas pļavas un tīrumus), gan tehnikas slēptuves no Otrā Pasaules kara Vācu stigā. Šo maršrutu pat var izbraukt ar velo, lai gan pāris vietās nedaudz vairāk smilšu.
Maršruta sākums un finišs: uz Kokaudzētavas ceļa pie Torņa ceļa iebrauktuves (57.578824, 25.712038)
Maršruta garums: 10km
Marķējums dabā: zaļas bultiņas uz balta fona
Grūtības pakāpe: iesācējiem
Lai iešana jautrāka, piedāvājam uzdevumu! Nofotografē vienu vai vairākas fotogrāfijas pārgājiena tēmā un ar tēmturi #celoBeverina un/vai #beverinasnovads, ievieto sociālajos tīklos.
Tēmas: Tālavas tumšie meži, Ogu un sēņu paradīze, Augstāk par zemi, Vācu stigas ierakumi, Dziļi, dziļi mežā
GPX datne: https://ej.uz/pedobeverina
Pārgājiena maršruts Pūpolu apkārtnē Brenguļu pagastā
Vai Pūpolu apkārtnē ir daudz pūpolu? Tas jāskata pašam! Maršruts vijās no Pūpoliem uz Gauju un gar tās krastiem, pieejot tuvāk un nedaudz nostāk no upes. Šajā maršrutā būs arī pa kādai mazai taciņai, lai aplūkotu Līču mājas mājvietu (tagad mednieki tur iekārtojušies). Šajās mājās muižas laikos esot taisīti trauki muižkungam. Tāpat ejot pa mazām taciņām, varēsi aplūkot Dedumupītes līkločus. Šo upīti sauc arī par Rušupīti, jo tek garām pat divām Rušu mājām. Vienās gan jau vairs tikai drupas. Maršruta otra puse ved nedaudz pa Mežtaku un tālāk skaistu priežu silu, līdz atkal sasniegsi Pūpolus.
Maršruta sākums un finišs: pie Pūpolu pieturas (57.573647, 25.556483)
Maršruta garums: 11 km
Marķējums dabā: zaļas bultiņas uz balta fona
Grūtības pakāpe: tiem, kam patīk arī nedaudz pabrist
Lai iešana jautrāka, piedāvājam uzdevumu! Nofotografē vienu vai vairākas fotogrāfijas pārgājiena tēmā un ar tēmturi #celoBeverina un/vai #beverinasnovads, ievieto sociālajos tīklos.
Tēmas: Pūpoli Pūpolos, Gaujas laivinieks, Līču mājas trauki, Dedumupītes līklocis, Mežtakas mežā
GPX datne: https://ej.uz/pedobeverina
Pārgājiens Līčos Kauguru pagastā
Ja Tev patīk mazās taciņas un nebaida krūmu pieskārieni, tad jādodas uz Kauguru pagasta Līčiem. Maršruts ved gan pa ceļiem, gan mazām taciņām gar Gauju. Aicinām uzkāpt Pekas kalnā un iztēloties senatnes varenumu. No Pekas kalna gar Gauju, šķērsojot dažas upītes, nonāksi Miegupes krastos, kur varēsi pārbaudīt savu līdzsvaru, lai tiktu pāri upei. Otrā pusē kādreiz kuplojis Sapas vītols, no kura tik zīme palikusi. Tālākā ceļā vēl viena upīte jāpārvar un tad jau sākās skaists meža ceļš gar Gauju. Atpūsties varēsi labiekārtotā atpūtas vietā. Pēc atpūtas ceļš caur mežu uzvedīs uz topošā Santjago ceļa. Jā, no šejienes varēs aiziet līdz pat Spānijai! Bet maršruts šoreiz turpinās Līču virzienā, caur Iemetējiem. Drīz vien parādās jau bijušās sanatorijas Līči ēkas, kas te jau no 1945.gada. Cita gan jaunāka, cita varbūt vecāka. Lēnā garā dodamies Sapu dzirnavu virzienā, kur ceļa malā interesanta viesu grāmata un tad pāri tiltiņam uz finišu.
Maršruta sākums un finišs: stāvlaukumā pie Sapām (57.471605, 25.404056)
Maršruta garums: 8 km
Marķējums dabā: zaļas bultiņas uz balta fona
Grūtības pakāpe: tiem, kam patīk mazas taciņas, reizēm kāds pliķis no blakus augošā krūma un ķert adrenalīnu, šķērsojot upītes pār kokiem
Lai iešana jautrāka, piedāvājam uzdevumu! Nofotografē vienu vai vairākas fotogrāfijas pārgājiena tēmā un ar tēmturi #celoBeverina un/vai #beverinasnovads, ievieto sociālajos tīklos.
Tēmas: Pekas kalna virsotnē, Pa mazu taciņu gar Gauju, Šķērsojot Miegupi, Iemetam Iemetējos, Relaksācija Līčos
GPX datne: https://ej.uz/pedobeverina
Velomaršruts Riteņo Latviju
Vai Tu zini, ka Beverīnas novadā var izbraukt pats savu Latviju? Velomaršruta sākums Trikātā un tālāk tas ved uz Strenču pusi, kur līkumojot pa meža ceļiem un takām, nonāksi Ūdriņās. Vieta, kas saistīta ar mežiem un no turienes pa mežiem arī jādodas tālāk. Līdz Gaujaslāčiem nāksies divas reizes šķērsot dzelzceļa sliedes (pāri vienām velo Tev būs jāpārceļ) un tad jau caur vasarnīcu ciemu uz veco Brenguļu skolu. Tālāk, palīkumojot pa vietējiem ceļiem, tajā skaitā, šķērsojot Abulu pāri Ķīšu tiltam, drīz vien nonāksi Dutkā, kur kādreiz bijusi skaista muiža. Ne vairs muižas, ne ģenerāļa Baloža dzimto māju, kur nonāksi, dodoties pa maršrutu uz priekšu. Vēl tik jāšķērso Abuls, jāapskata Trikātas skola kalna galā, jānobrauc gar pilskalnu un Trikātas centrs jau klāt! Šajā maršrutā ir divas vietas, kuras ar auto nevar izbraukt!
Maršruta sākums un finišs: Trikātas centrs (57.542916, 25.708739)
Maršruta garums: 42,6 km
Marķējums dabā: sarkanas bultiņas uz balta fona
Grūtības pakāpe: tiem, kuri šogad uz velo nekāps pirmo reizi
Lai braukšana interesantāka, piedāvājam ielādēt Actionbound aplikāciju savā viedtālrunī un izspēlēt spēli Riteņo Latviju.
https://actionbound.com/bound/ritenoLatviju
GPX datne: https://ej.uz/pedobeverina
Visi maršruti skatāmi te: https://ej.uz/pedobeverina
Atver kafejnīcu savas mājas pagalmā!
Vai proti uzburt vasaras idilli, dilli ceļot goda vietā? Vai varbūt buberts burbuļu vieglumā ir tavs meistarstiķis? Vai tavas kūkas ļauj aizsprukt no ikdienas un lūko pēc svētkiem? Vai biezzupā paukšķ dārza garša un veselība? Vai vari iztēloties, ka tevis pagatavotais ir kafejnīcu piedāvājumā? 7. un 8.augustā to būs iespēja piedzīvot!
Tad dažādās vietās topošajā Valmieras novadā kafejnīcas atvērsies māju pagalmos. Varbūt arī tavā? Iespējams, tieši šī pieredze Tev ļaus pārvērst savu ēdiena gatavošanas vai viesu uzņemšanas vaļasprieku par pamata nodarbošanos nākotnē. Kļūsti par šefpavāru un piedalies Māju kafejnīcu dienās! Pasākumā piedalīties aicināti arī jau esošie ēdināšanas pakalpojuma sniedzēji (kafejnīcas, restorāni u.c.). Pieteikšanās līdz 20.maijam, aizpildot pieteikuma anketu šeit.
Plašaks apraksts šeit.Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras aptauja tūrisma uzņēmējiem.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departaments aicina Latvijas reģionu tūrisma uzņēmējus līdz 7.aprīlim aizpildīt aptauju par nozares situāciju un aktualitātēm.
Aptaujas mērķis ir fiksēt izmaiņas tūrismā Latvijas reģionos gadu pēc COVID-19 pirmo ierobežojumu ieviešanas, kā arī apzināt viedokļus par pakalpojumu attīstības un informācijas apmaiņas pasākumiem, sadarbības formām un saturu. Anketas aizpildīšana aizņems aptuveni 10 minūtes.
Anketa atrodama šeit:
Vai gribam Amata māju jaunajā novadā!
Amatu māja būtu vieta, kur ikviens var apgūt un
pilnveidot savas prasmes senatnīgajos un mūsdienu amatos, kā arī sadarbības
iespējas amatniekiem un mājražotājiem visā novadā.
Vai domā, ka jaunajam novadam būtu nepieciešams atbalstīt amatniekus un pilnveidot viņu un citu interesentu prasmes? Savas domas vari izteikt, aizpildot anketu šeit .
Valmieras pilsētā darbojas Latvijā senākā Tautas
lietišķās mākslas studija, kuras nostiprināšanai ir svarīga Amatu mājas izveide
Valmierā. Šāda veida Amatu mājas jau darbojas Rūjienā, Mazsalacā un Beverīnas
pusē.
Vai tās tiks atbalstītas arī jaunajā novadā, tas lielā mērā ir atkarīgs no iedzīvotāju izteiktajām domām, uzskatiem un vēlmēm augstak dotajā anketā.
Staigātāju izaicinājums – "Mežtaka" caur Baltijas valstīm
Kopš Covid-19 pandēmijas sākuma pagājušā gada pavasarī strauji pieaudzis to cilvēku skaits, kuri dodas garākās un īsākās pastaigās – vieni izvēlas iešanu pilsētas ielās un parkos, citi meklē populārākos tūrisma apskates objektus, bet citi pieņem nopietnus izaicinājumus – dodas desmitiem un simtiem kilometru garos pārgājienos.
Par kārtīgu pārgājienu cienītāju izaicinājumu var uzskatīt “Mežtakas” maršrutu no Rīgas uz Igauniju un no Rīgas uz Lietuvu - “Mežtakas” posmu kopgarums ir 2140 kilometri. Projekta “Mežtaka” virzītājs ir “Lauku ceļotājs”, bet viens no sadarbības partneriem AS “Latvijas valsts meži”, jo pārgājienu maršruts ziemeļu virzienā 98 kilometru garumā ved cauri LVM pārziņā esošajām teritorijām. “Mežtakas” ziemeļu daļas maršruts (Rīga-Tallina) tiek ieviests ar Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas projektu Nr. 779 “Garās distances pārrobežu pārgājienu maršruts “Mežtaka””.
20 kilometri vienā dienā - tas ir nieks! Bet varbūt ne?
Pārgājienu cienītājiem noiet vienā dienā 20 kilometrus nav nekas īpašs, bet iesācējiem un ģimenēm ar bērniem tas var kļūt par nopietnu pārbaudījumu vai pat neiespējamo misiju. Taču tas nav iemesls, lai nedotos pārgājienā - katrs iet tik, cik pašam pietiek spēka un vēlmes. Kāpēc ir runa par 20 kilometriem? Tieši tik garos posmos ir sadalīts visas trīs Baltijas valstis aptverošais pārgājienu maršruts. Saprotams, ka nav reglamenta, kas noteiktu, ka vienā dienā jānoiet tieši tik daudz kilometru - katrs pats var izvērtēt savas spēkus un fizisko sagatavotību, lai izraudzītos sev vēlamo pārgājiena garumu.
“Mežtakas” projekta vadītāja LVM Sarmīte Melne skaidro: „Viss pārgājienu maršruts izstrādāts tā, lai katrs gājējs varētu izvēlēties ceļa garumu un pa ceļam apskatāmos tūrisma objektus. 20 kilometri ir optimāls posma garums, lai pagūtu ne tikai fiziski noiet šo attālumu, bet pietiktu laika arī apskatīties apkārtni, izbaudīt ainavu, ieskriet mežā pameklēt ogas un sēnes, apēst līdzpaņemtās sviestmaizes.” Te jāatgādina simtkārt daudzinātais aicinājums: viss, ko uz mežu aiznesi, ir jāsavāc, neatstājot liecības, ka esi tur bijis. Sarmīte Melne gan spriež, ka pārgājienu cienītāji ir atbildīgi ļaudis un prot uzvesties mežā, tāpēc nav īpašu risku, ka pārgājienu maršruta takām draudētu atkritumu klājums.
Ikviena pārgājienu posma aprakstā varat izlasīt gan par ceļu segumu gluži vai katram kilometram, gan par apskates objektiem maršruta tuvumā. Tāpat iespējams uzzināt par tuvumā esošajām ēdināšanas vietām, kempingiem un viesu namiem.
Izvēlies savējo! Ej droši!
Ir pienācis pavasaris, kas aicina ārā ikvienu! Zinot, ka “Mežtaka” jau ir marķēta un visiem pieejama, ideālais pārgājienu gads var sākties. Katru nedēļas nogali var doties pārgājienā, lai gada garumā izietu visus “Mežtakas” posmus. Atvieglojot pārgājienu plānošanu, jau tā izstrādes laikā ir izveidoti dažādi piedāvājumi - vienai, divām vai vairākām dienām. Latvijas teritorijā ziemeļu virzienā no Rīgas ir 15 aptuveni 20 kilometrus gari pārgājiena posmi, kurus iziet var gan katru atsevišķi, gan vairākus, mērķtiecīgi pārvarot kilometru pēc kilometra. Piemēram, 5 dienu pārgājienam piemērots ir 123 kilometru garais maršruts no Valmieras līdz Trapenei, kas ved caur vismazāk apdzīvotajiem un mežainākajiem apvidiem “Mežtakā”. Mežos ir bagātīgas sēņu un ogu vietas, daudz putnu un meža dzīvnieku. Gauja, Latvijas garākā upe, šeit met plašus lokus starp iekšzemes kāpu masīviem, ko klāj skraji, caurredzami priežu meži. Zemi sedz balti briežu ķērpji, un gaišo krāsu dēļ mežs te vienmēr izskatās kā saules pieliets. No augstākām vietām redzami izteiksmīgi skati pāri Gaujas līkumiem. Vietām skatam paveras plašas pļavas, kuru vidū aug veci, majestātiski ozoli. Vērojama Latvijai raksturīga ainava ar viensētām lauku un mežu ielokā. Precīza informācija par katru posmu atrodama šeit.
Savukārt mazāk pieredzējušiem gājējiem piemēroti būs pārgājieni vienas dienas garumā.
Domājot par gājēju drošību, lai novērstu risku apmaldīties, visā maršruta garumā ir uzstādītas marķējuma zīmes - balti oranžbalti karodziņi, bet vietās, kur maršruts maina virzienu, izvietotas oranžas bultiņas. Papildus drošībai vēlams izmantot LVM GEO mobilo lietotni un lvmgeo.lv/kartes.
Liela daļa “Mežtakas” posmu ved pa “Latvijas valsts mežu”(LVM) saimnieciskajiem mežiem, tāpēc var būt maršruta izmaiņas (piemēram, saistībā ar mežsaimniecības vai meža ceļu būvdarbiem). 2021. un 2022. gadā izmaiņas būs trīs “Mežtakas” posmos. Aktuālā informācija par slēgtajiem un alternatīvajiem maršrutiem atrodama LVM GEO mobilajā lietotnē un lvmgeo.lv/kartes
22.03.2021.
LIAA Valmieras biznesa inkubatorā strauji tuvojas pavasara uzņemšana

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Valmieras biznesa inkubatora komanda gatavojas 2021. gada pavasara uzņemšanai. Jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori tiek aicināti iepazīties ar biznesa inkubatora sniegtajām iespējām attālināti, apmeklējot informatīvu semināru ‘’Info stunda’’, kas norisināsies 11. februārī plkst. 12.00.
No 2021. gada 1. līdz 20. martam tiks atvērta pieteikumu pieņemšana dalībai inkubācijas un pirmsinkubācijas programmās LIAA Valmieras biznesa inkubatorā. Inkubācijas atbalsta programmai aicināti pieteikties uzņēmumi, kuri nav reģistrēti ilgāk par trim gadiem, savukārt, pirmsinkubācijas programma ir piemērota gan fiziskām, gan arī juridiskām personām, kuras vēlas izvērtēt savas biznesa idejas dzīvotspēju kā arī, pozitīvā rezultātā, īstenot šo ideju dzīvē.
Pieteikumus abām programmām varēs iesniegt elektroniski, nosūtot elektroniski parakstītu pieteikumu uz [email protected] (edoc iesniegšanas termiņa laika zīmogs – līdz plkst. 23:59) vai arī, nosūtot fiziski parakstītus pa pastu LIAA Valmieras biznesa inkubatoram(Valmierā, Purva ielā 12a, LV-4201).
Februārī un martā LIAA Valmieras biznesa inkubators rīkos attālinātus, informatīvus seminārus ‘’Info stunda’’, kuru laikā stāstīs par inkubatora sniegtajiem pakalpojumiem un atbalsta iespējām biznesa ideju vai uzņēmējdarbības attīstībai. Tāpat tiks stāstīts arī par uzņemšanas kārtību inkubatorā. Papildu informācija par pirmo semināru, kas norisināsies 11. februārī plkst. 12.00-13.00, pieejama šeit: https://www.liaa.gov.lv/lv/notikums/info-stunda-valmiera-11-feb-2021.
LIAA Valmieras biznesa inkubatora vadītājs Jurģis Priedītis uzsver, ka šī ir viena no pēdējām lielajām uzņemšanām LIAA Valmieras biznesa inkubatorā, jo LIAA biznesa inkubatoru programma pamazām tuvojas izskaņai. Ja ir ideja vai bizness, kuram ir nepieciešams atbalsts attīstībā, tad šis ir pēdējais mirklis pieteikties kādā no programmām. Tāpat J.Priedītis aicina visus interesentus apmeklēt informatīvos seminārus un pieteikties konsultācijām savlaicīgi, kā arī neatlikt pieteikumu iesniegšanu uz pēdējo brīdi.
LIAA Biznesa inkubatoru mērķis ir atbalstīt jaunu, dzīvotspējīgu un konkurētspējīgu uzņēmumu izveidi un attīstību reģionos. LIAA Biznesa inkubatorus finansē ERAF projekts "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators".
Seko LIAA Valmieras biznesa inkubatora
aktivitātēm: https://www.facebook.com/LIAAValmiera/
Par pirmsinkubācijas programmu: https://youtu.be/sfsxK-CVCJQ
Par inkubācijas programmu: https://youtu.be/jTis0NTX_A0
Informāciju sagatavoja:
Alise Razminoviča
LIAA Valmieras biznesa inkubatora
Vecākā projektu vadītāja
Iepazīsti Beverīnas novadu
Beverīnas novada Kultūras centrs
Nozaru pārstāvji vienojas par 3 stratēģiskiem mērķiem tūrisma un transporta koridora Via Hanseatica attīstībai līdz 2030. gadam
2021. gada 7. janvārī Vidzemes plānošanas reģions organizēja iesaistīto pušu tikšanos, lai turpinātu uzsākto diskusiju par tūrisma un transporta koridora attīstības vīziju Via Hansetica maršrutā līdz 2030. gadam. Tūrisma un transporta nozaru pārstāvji vienojās par trīs Via Hanseatica tūrisma koridora stratēģiskiem attīstības mērķiem: 1) uzlabot satiksmes plūsmas ātrumu un efektivitāti; 2) attīstīt tūrisma un mobilitātes informācijas sistēmas; 3) palielināt tūristu plūsmu Via Hanseatica tūrisma koridorā.
Pērn decembrī uzaicinātie diskusijas dalībnieki tikās tiešsaistē, lai pārrunātu esošās situācijas apkopojumu un sniegtu savas idejas stratēģijas mērķu un rīcību precizēšanai un papildināšanai. 2021. gadam iesākoties, nozaru pārstāvji tika pulcēti, lai sniegtu savu redzējumu par dokumenta stratēģisko daļu.
Dokumenta projekta stratēģiskajā daļā formulēta tūrisma maršruta Via Hanseatica ilgtermiņa attīstības vīzija pasažieru plūsmas uzlabošanai, stratēģiskie mērķi un attīstības prioritātes. Papildus tam ir iezīmēti rīcības virzieni un ilgtermiņā veicamās darbības stratēģisko mērķu sasniegšanai.
Raugoties uz teritorijas potenciālo attīstību nākotnē, Via Hanseatica maršruts definēts kā pievilcīgs tūrisma reģions Latvijā, ko iecienījuši gan vietējie, gan ārzemju tūristi un, jo īpaši, dabas tūrisma mīļotāji. To iezīmēs plašs gājēju un veloceļu tīklojums, un būs attīstīta savstarpēji integrēta un ērta ārējā un iekšējā mobilitāte.
Ņemot vērā, ka teritorijas ekonomiskajai attīstībai satiksmes sistēmas kvalitāte ir izšķiroša, sanāksmes dalībnieki bija vienisprātis, ka konkrētajā teritorijā nepieciešami satiksmes uzlabojumi, lai tā varētu konkurēt nacionālā un starptautiskā līmenī. Būtiskas izmaiņas iespējams veikt, pilnveidojot gan transporta infrastruktūru, gan arī paaugstinot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti, tostarp lielu uzmanību pievēršot ērtu savienojumu nodrošināšanai. Svarīgi, lai pastāvētu iespēja izmantot dažādus transporta veidus t.s. pirmajam un pēdējam kilometram, sabalansējot tradicionālu un relatīvi jaunu mobilitātes risinājumu piedāvājumu un iespējas Via Hanseatica ietekmes areālā.
Jāpiebilst, ka nepieciešamie uzlabojumi ir nozīmīgi kā teritorijas viesiem, tā arī pastāvīgajiem iedzīvotājiem – tāpēc definējot mērķus un rīcības izmantota integrēta pieeja, nodrošinot ilgtermiņā augstu pakalpojumu kvalitāti abām savstarpēji saistītajām lietotāju grupām.
Atgādinām, ka stratēģiskā dokumenta izstrādes mērķis ir noskaidrot nepieciešamos transporta infrastruktūras, pakalpojumu un informācijas uzlabojumus, lai nodrošinātu ērtāku un efektīvāku pasažieru (galvenokārt tūristu) plūsmu tūrisma maršrutā Via Hanseatica, veicinot tūrisma attīstību Vidzemes plānošanas reģionā.
Tūrisma maršruta Via Hanseatica attīstības vīzija izstrādāta, balstoties uz veikto esošās situācijas analīzi, kuras ietvaros tika intervēti transporta nozares eksperti, tūrisma nozares eksperti un uzņēmēji, Via Hanseatica ietekmes areāla pašvaldību pārstāvji, kā arī pasažieru pārvadātāju pārstāvji. Tika analizētas arī pasažieru un tūristu plūsmas, novērtēts infrastruktūras stāvoklis un pakalpojumu kvalitāte.
Tūrisma maršruta Via Hanseatica attīstības vīzijas izstrāde skatāma kontekstā ar hierarhiski augstāk stāvošo spēkā esošo Vidzemes plānošanas reģiona attīstības plānošanas dokumentu - Ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam. Dokuments, kura izstrāde drīzumā noslēgsies, kalpos kā vadlīnijas konkrētās teritorijas attīstībai, un to savā darbā varēs izmantot gan pašvaldību speciālisti, piemēram, izstrādājot teritorijas attīstības plānošanas dokumentus, gan arī uzņēmēji, plānojot jaunu pakalpojumu ieviešanu Via Hanseatica teritorijā.
Tūrisma un transporta koridora attīstības vīzijas 2030 izstrādi maršrutā Via Hanseatica veic personu apvienība SIA "Reģionālie Projekti" un SIA "Ardenis" Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas projekta "Baltijas transporta loks (Baltic Loop)" ietvaros.
Dokumenta izstrādi paredzēts pabeigt līdz 2021. gada janvāra beigām, un ikviens interesents ar to varēs iepazīties Vidzemes plānošanas reģiona mājaslapā www.vidzeme.lv .
Via Hanseatica ir vēsturiski sens tūrisma maršruts, kas savieno Igauniju, Latviju un Krieviju. Šī maršruta pamatā ir transporta un tirdzniecības maršruts, ko veido vēsturiskie tirdzniecības ceļi no Sanktpēterburgas caur Tartu uz Rīgu. Pētījuma tvērums ir tūrisma maršruta Via Hanseatica daļa, kas ietilpst Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā.
Tiešsaistes sanāksme tika organizēta Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta "Baltijas transporta loks (BALTIC LOOP)" ietvaros, ko Latvijā īsteno Vidzemes plānošanas reģions. Projekta mērķis ir aktualizēt un uzlabot transporta plūsmas Austrumu – Rietumu virzienā Baltijas jūras reģiona centrālajā daļā, radot atbilstošus risinājumus pasažieru un kravu transporta kustības uzlabošanai un dažādu pārvadājumu veidu savietojamībai. Vairāk informācijas – http://www.vidzeme.lv un http://www.balticloop.eu .
Attēlā: Pētījuma teritorija tūrisma maršruta Via Hanseatica
teritorija un ietekmes areāls Vidzemes plānošanas reģionā (Avots:
Pētījuma autori)
Jautājumiem: Vidzemes plānošanas reģiona telpiskās plānošanas eksperts Andžejs Stepančuks ([email protected]), transporta eksperte Kristīne Malnača ([email protected]).
Par projektu Baltic Loop – projekta vadītāja Inese Jēgere ([email protected]).
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā ([email protected]).
Apbalvoti 2020. gada jaunie tūrisma produkti
2020. gada 11. decembrī Latvijas Tūrisma forumā tika apbalvoti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa "Jaunais tūrisma produkts 2020" laureāti. Pirmo vietu ieguva Vidzemes plānošanas reģiona pieteiktais tūrisma produkts – garās distances pārgājienu maršruts Mežtaka.
Aptuveni 2100 km garā Mežtaka ir Eiropas garās distances pārgājienu maršruta E11 daļa Baltijas valstīs, kas ved cauri Latvijas, Lietuvas un Igaunijas skaistākajiem mežiem un nacionālajiem parkiem. Tā sākas no Polijas – Lietuvas robežas pie Lazdiju pilsētas, ved cauri Latvijai, iegriežoties Rīgā, un nonāk Tallinā. Mežtakas Ziemeļu daļa no Rīgas līdz Tallinai ir jau atvērta gājējiem un Latvijas teritorijā pilnībā nomarķēta, bet Dienvidu daļa no Lazdiju pilsētas līdz Rīgai vēl top un tiks marķēta 2021. gada vasarā.
Sadarbība un ERAF atbalsts
Garo pārgājienu maršrutu veidošana Vidzemē uzsākta pētīt pirms 10 gadiem, un beidzot atrasta īstā partnerība un finansējums, lai šo ideju īstenotu. Vidzemes plānošanas reģions kopā ar Latvijas Lauku tūrisma asociāciju “Lauku ceļotājs”, Dabas aizsardzības pārvaldi, Rīgas plānošanas reģionu un Latvijas valsts mežiem, kā arī partneriem Igaunijā ar Eiropas Reģionālas attīstības fonda (ERAF) atbalstu veido Mežtakas 1060 km garo Ziemeļu daļu no Rīgas līdz Tallinai, kas 333 km garumā ved cauri Vidzemei. Mežtakas izveidē nozīmīgs ir arī iesaistīto pašvaldību un vietējo tūrisma nozares pārstāvju atbalsts un iesaiste.
Kāpēc Mežtaka?
Mežtaka izceļ reģiona dabas un kultūrvēsturisko mantojumu un veidota, lai palīdzētu atvest tūristu tuvāk reģiona uzņēmējiem, tādējādi arī sekmējot tūrisma pakalpojumu attīstību. Pasaulē pārgājienu tūrisma popularitāte tikai pieaug un garo distanču gājēji vairs nav tikai pašpietiekami piedzīvojumu meklētāji, kuri neizmanto pakalpojumus. Noteikts tūristu segments vēlas apvienot sportisku pieredzējumu dabā ar kultūrvēstures iepazīšanu un arī noteikta līmeņa komfortu un pakalpojumiem. Bagātīgais dabas kapitāls ir Vidzemes reģiona konkurētspējīgā priekšrocība un nozīmīgs resurss aktīvā un rekreācijas tūrisma attīstībai.
Mežtakas maršruts ir sadalīts aptuveni 20 kilometrus garos posmos, un par katru posmu ir pieejams apraksts, kā arī gājējam nepieciešamā praktiskā informācija par pakalpojumu sniedzējiem un apskates vietām. Vairāk informācijas: meztaka.lv
Atzinība arī Vidzemes industriālajam mantojumam
Konkursā “Jaunais tūrisma produkts 2020” tika izraudzīti trīs uzvarētāji, bet papildus godalgotajām vietām konkursa žūrija piešķīra arī trīs atzinības rakstus. Šo atzinību saņēma arī Kocēnu novada pieteiktais Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centru “ZTornis”, kurš izveidots atjaunotā ūdenstornī un mūsdienīgā piebūvē un iepazīstina apmeklētājus arī ar stāstu par kūdras ieguvē izmantoto šaursliežu dzelzceļu. Zilākalna ūdenstornis un kūdras dzelzceļa stāsts atdzīvināts projektā “Industriālais mantojums”, kuru Kocēnu novada pašvaldība īstenoja kopā ar Vidzemes plānošanas reģionu un citiem partneriem.
Vairāk informācijas par LIAA konkursa rezultātiem lasiet: ej.uz/LIAA-konkurss
Mežtakas
Ziemeļu daļa top ar ERAF Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības
programmas 2014.–2020. gadam finansiālu atbalstu, savukārt Dienvidu daļa ar
Latvijas–Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gadam finansiālu
atbalstu. Zilākalna ūdenstornis atjaunots ar Igaunijas–Latvijas pārrobežu sadarbības
programmas 2014.–2020. gadam finansiālu atbalstu.
Informāciju sagatavojusi:
Māra Sproģe, sabiedrisko attiecību speciāliste Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected], tālr.: +371 26488091
Šis raksts atspoguļo autora viedokli, un ERAF programmu vadošās iestādes neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.
Ilzes Dauvartes foto- Mežtakas posms Beverīnas novada teritorijā, kurš sakrīt ar mūsu Abula taku.
Piesaistīt ceļotājus.
16.02.2020
Par Via Hanseatica tūrisma koridora potenciālo attīstības vīziju, stratēģiskajiem mērķiem un rīcībām diskutē ar satiksmes un tūrisma nozaru pārstāvjiem
Dutkas ceļš.
Pētījuma "Tūrisma un transporta koridora attīstības vīzija 2030 maršrutā Via Hansetica" izstrāde norit kompleksi, analizējot ne tikai publiski pieejamos datus un informāciju, bet iztaujājot arī tūrisma un transporta koridora attīstībā ieinteresētās puses par viņu ikdienas novērojumiem un secinājumiem. Šādu pieeju Vidzemes plānošanas reģions izvēlējies apzināti, piešķirot nozīmīgu lomu informācijai, kuru var sniegt tie, kuri ikdienā strādā ar transporta vai tūrisma pakalpojumu organizēšanu konkrētajā maršrutā. Nereti tieši viņi var apstiprināt vai noliegt identificētos izaicinājumus vai priekšrocības, kā arī spēj nosaukt problēmsituācijas un to iespējamos risinājumus.
Vēl šogad, 9. decembrī projekta Baltic Loop (Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programma 2014-2020) ietvaros tika organizēta ieinteresēto pušu sanāksme, tiešsaistē klātesot pārdesmit tūrisma un transporta nozaru pārstāvjiem. Sanāksmes dalībnieki tika iepazīstināti ar pirmajiem secinājumiem par esošās situācijas izvērtējumu satiksmes un pasažieru plūsmas kontekstā tūrisma koridorā Via Hanseatica.
Lai gan Via Hanseatica tūrisma koridorā galvenā ass ir autoceļš A3, tomēr analizēta tiek plašāka teritorija abpus ceļam, ietverot dzelzceļa savienojumu, mazākas nozīmes autoceļus un tur pieejamos pakalpojumus. Dokumenta ietvaros uzsākts darbs pie datu telpiskas atspoguļošanas, lai uzskatāmi attēlotu šī brīža esošo un nākotnes iespējamo telpisko perspektīvu.
Daži no secinājumiem, kas radušies izpētes rezultātā un ir uzskatāmi par iemesliem, kas ierobežo ne tikai tūristu, bet arī ikdienas pasažieru plūsmu Via Hanseatica koridorā – vienviet apkopotas un aktuālas informācijas trūkums par to, kā plānot maršrutu nokļūšanai no punkta A līdz punktam B; kā iespējams turpināt ceļu, nonākot sabiedriskā transporta galapunktā (multimodālo punktu, "pēdējās jūdzes" un mikromobilitātes iespēju trūkums). Tāpat daudz kritikas saņēmusi veloinfrastruktūra, kas gan Vidzemē, gan Latvijā kopumā mēdz negaidīti beigties līdz ar kādas administratīvās teritorijas robežām un nav savienota vienotā tīklā, kā arī trūkst apkopojuma par visiem pieejamajiem velomaršrutiem, to grūtības pakāpēm, tostarp svešvalodās – informācija ir sadrumstalota un meklējama dažādos avotos.
Diskusiju laikā tika saņemts gan klātesošo apstiprinājums, gan kritika un norādes par potenciāli nepieciešamajiem uzlabojumiem dokumentā. Diskusiju dalībnieki darba grupās sprieda par faktoriem, kas veicinātu iekšējo un ārējo teritorijas sasniedzamību. Ieteikumi tiks apkopoti, analizēti un iekļauti dokumenta stratēģiskajā daļā, kā būs pamats daļai rīcību, kas uzskatāmas par ilgtermiņa veicamām darbībām izvirzīto mērķi sasniegšanai.
Pētījuma "Tūrisma un transporta koridora attīstības vīzija 2030 maršrutā Via Hansetica" mērķis ir noskaidrot nepieciešamos transporta infrastruktūras, pakalpojumu un informācijas uzlabojumus, lai nodrošinātu ērtāku un efektīvāku pasažieru (galvenokārt tūristu) plūsmu tūrisma maršrutā Via Hanseatica, veicinot tūrisma attīstību Vidzemes plānošanas reģionā. Dokumenta ietvaros tiek analizēta gan satiksmes infrastruktūra, tostarp transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūra, gan arī izvērtētas atpūtas vietas un stāvlaukumi, pievēršot uzmanību arī pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem un informācijas sistēmām, kas ir būtiski koridora attīstībai.
Tiešsaistes sanāksme tika organizēta Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta "Baltijas transporta loks (BALTIC LOOP)" ietvaros, ko Latvijā īsteno Vidzemes plānošanas reģions. Projekta mērķis ir aktualizēt un uzlabot transporta plūsmas Austrumu – Rietumu virzienā Baltijas jūras reģiona centrālajā daļā, radot atbilstošus risinājumus pasažieru un kravu transporta kustības uzlabošanai un dažādu pārvadājumu veidu savietojamībai. Vairāk informācijas – http://www.vidzeme.lv un http://www.balticloop.eu .
Vairāk informācijas: Inese Jēgere, projekta Baltic Loop vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected], Andžejs Stepančuks telpiskās plānošanas eksperts, [email protected] .
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected].
Bezmaksas elektrisko velosipēdu izmēģinājumu braucieni augustā.

Lai iepazīstinātu vidzemniekus un reģiona viesus ar elektriskā velosipēda iespējām un ērtībām, no 14. augusta līdz 28. augustam Valmierā un Cēsīs būs pieejami pieci elektriskie velosipēdi bezmaksas izmēģinājuma braucieniem.
Cēsīs velosipēdi būs pieejami Pils laukumā 1, savukārt Valmierā – Cēsu ielā 4, laukumā pie Vidzemes Augstskolas. Elektrisko velosipēdu izsniegšanas punktu darba laiks abās pilsētās – katru dienu no plkst.10.00 līdz plkst.18:00.
Pirms brauciena pakalpojuma lietotāji tiks instruēti par velosipēdu lietošanu, tāpat būs pieejamas arī aizsargķiveres, bērnu velo sēdeklīši un velosipēda slēdzenes.
Ar vienu uzlādes reizi iespējams veikt līdz 60 km garu distanci, taču, ja baterija beidzas pirms atgriešanās sākumpunktā, ar velosipēdu iespējams pārvietoties arī minoties.
Būtiski atzīmēt, ka elektriskais velosipēds ir īpaši ērts braucamrīks gados vecākiem cilvēkiem, kā arī ir piemērots tiem, kuriem ir veselības problēmas (piemēram, traumēti ceļgali u.tml.).
Iniciatīva tiek īstenota Eiropas Savienības līdzfinansētā projekta "MARA" ietvaros, pievēršot iedzīvotāju uzmanību alternatīvam pārvietošanās līdzeklim, kas joprojām Latvijā, tostarp Vidzemē, ir mazpazīstams un reti izmantots braucamrīks ikdienas mobilitātes nodrošināšanai.
Pakalpojuma lietotājiem, atgriežoties no izbraucieniem, tiks lūgts aizpildīt arī novērtējuma anketu par saņemto pakalpojumu un braucamrīka lietošanas pieredzi. Anketas rezultāti tiks apkopoti un izmantoti pētījumā par mobilitātes paradumiem, analizējot, vai elektriskie velosipēdi varētu būt viens no potenciālajiem pārvietošanās veidiem Vidzemē.
Elektriskā velosipēda izmēģinājuma braucienus organizē Vidzemes plānošanas reģions.
Elektriskā velosipēda izmēģinājuma braucieni Cēsīs un Valmierā tiek organizēti Interreg Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta "Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos - jaunas pieejas mobilitātes koncepciju izstrādei attālos lauku reģionos (MARA)" ietvaros. Projekta mērķis ir uzlabot mobilitātes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti lauku reģionos. Tā īstenošanā iesaistījušies 12 partneri no 9 reģioniem, Latvijā projektu īsteno Vidzemes plānošanas reģions. Vairāk informācijas par projektu www.mara-mobility.eu (angļu valodā) un www.vidzeme.lv (latviešu valodā).
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, mob.t. 29454752, [email protected]
Vebinārs. Atbalsts tūrisma nozares uzņēmumiem Covid-19 krīzes seku pārvarēšanai
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra rīko vebināru
2020. gada 28. jūlijā | 14.00 – 15.00
Platformā “Zoom”
Aicinām klausīties vebināru par valsts sniegto atbalstu tūrisma nozares uzņēmumiem darba samaksas kompensēšanai Covid-19 krīzes seku pārvarēšanai, kurā LIAA pārstāvji stāstīts par atbalsta programmas apmēriem, nosacījumiem, pieteikšanās kārtību un atbalsta izsniegšanu!
Informāciju par programmas īstenošanu iespējams atrast šeit.
Vebināra darba valoda: latviešu.
Dalība bezmaksas.
Iepriekšēja reģistrācija ir obligāta.
Reģistrējies te!
Pieslēgšanās saite tiks nosūtīta visiem reģistrētajiem dalībniekiem dienu pirms vebināra.
Ērģeļmūzikas koncerts Trikātas Sv. Jāņa evanģeliski luteriskajā baznīcā.
Programmā :
J. S. Bach-
* Praeludium and fugue e minor BWV 533;
* Jesu, meine Freude BWV 610;
* Praeludium C major BWV 567;
* Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ BWV 639;
* Herzlich thut mich verlangen BWV 727;
* Liebster Jesu, wir sind hier BWV 731;
* Pedal exercitium BWV 598;
Thomas Riegler-
* Holz auf Jesu Schulter;
Peter Planyavsky-
* Praeludium;
William Walond-
* Siciliane;
J. S. Bach-
* Toccata and fugue d minor;
D. Buxtehude-
* Praeludium, fuga and Chaconne C major.
Kapu svētki Trikātā
Jau no plkst 10:00 Trikātas centrā būs atvērts saieta nams Depo, kur pasēdēt kopīgi ar tuviniekiem, iemalkot tēju vi kafiju, apskatīt nelielu fotogrāfiju ekspozīciju, pāarunāt notikumus.
Plkst. 16:00 Trikātas baznīcā skanēs ērģeles.