Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Valmieras biznesa inkubatora komanda gatavojas 2021. gada pavasara uzņemšanai. Jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori tiek aicināti iepazīties ar biznesa inkubatora sniegtajām iespējām attālināti, apmeklējot informatīvu semināru ‘’Info stunda’’, kas norisināsies 11. februārī plkst. 12.00.
No 2021. gada 1. līdz 20. martam tiks atvērta pieteikumu pieņemšana dalībai inkubācijas un pirmsinkubācijas programmās LIAA Valmieras biznesa inkubatorā. Inkubācijas atbalsta programmai aicināti pieteikties uzņēmumi, kuri nav reģistrēti ilgāk par trim gadiem, savukārt, pirmsinkubācijas programma ir piemērota gan fiziskām, gan arī juridiskām personām, kuras vēlas izvērtēt savas biznesa idejas dzīvotspēju kā arī, pozitīvā rezultātā, īstenot šo ideju dzīvē.
Pieteikumus abām programmām varēs iesniegt elektroniski, nosūtot elektroniski parakstītu pieteikumu uz [email protected] (edoc iesniegšanas termiņa laika zīmogs – līdz plkst. 23:59) vai arī, nosūtot fiziski parakstītus pa pastu LIAA Valmieras biznesa inkubatoram(Valmierā, Purva ielā 12a, LV-4201).
Februārī un martā LIAA Valmieras biznesa inkubators rīkos attālinātus, informatīvus seminārus ‘’Info stunda’’, kuru laikā stāstīs par inkubatora sniegtajiem pakalpojumiem un atbalsta iespējām biznesa ideju vai uzņēmējdarbības attīstībai. Tāpat tiks stāstīts arī par uzņemšanas kārtību inkubatorā. Papildu informācija par pirmo semināru, kas norisināsies 11. februārī plkst. 12.00-13.00, pieejama šeit: https://www.liaa.gov.lv/lv/notikums/info-stunda-valmiera-11-feb-2021.
LIAA Valmieras biznesa inkubatora vadītājs Jurģis Priedītis uzsver, ka šī ir viena no pēdējām lielajām uzņemšanām LIAA Valmieras biznesa inkubatorā, jo LIAA biznesa inkubatoru programma pamazām tuvojas izskaņai. Ja ir ideja vai bizness, kuram ir nepieciešams atbalsts attīstībā, tad šis ir pēdējais mirklis pieteikties kādā no programmām. Tāpat J.Priedītis aicina visus interesentus apmeklēt informatīvos seminārus un pieteikties konsultācijām savlaicīgi, kā arī neatlikt pieteikumu iesniegšanu uz pēdējo brīdi.
LIAA Biznesa inkubatoru mērķis ir atbalstīt jaunu, dzīvotspējīgu un konkurētspējīgu uzņēmumu izveidi un attīstību reģionos. LIAA Biznesa inkubatorus finansē ERAF projekts "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators".
Seko LIAA Valmieras biznesa inkubatora
aktivitātēm: https://www.facebook.com/LIAAValmiera/
Par pirmsinkubācijas programmu: https://youtu.be/sfsxK-CVCJQ
Par inkubācijas programmu: https://youtu.be/jTis0NTX_A0
Informāciju sagatavoja:
Alise Razminoviča
LIAA Valmieras biznesa inkubatora
Vecākā projektu vadītāja
Beverīnas novada Kultūras centrs
2021. gada 7. janvārī Vidzemes plānošanas reģions organizēja iesaistīto pušu tikšanos, lai turpinātu uzsākto diskusiju par tūrisma un transporta koridora attīstības vīziju Via Hansetica maršrutā līdz 2030. gadam. Tūrisma un transporta nozaru pārstāvji vienojās par trīs Via Hanseatica tūrisma koridora stratēģiskiem attīstības mērķiem: 1) uzlabot satiksmes plūsmas ātrumu un efektivitāti; 2) attīstīt tūrisma un mobilitātes informācijas sistēmas; 3) palielināt tūristu plūsmu Via Hanseatica tūrisma koridorā.
Pērn decembrī uzaicinātie diskusijas dalībnieki tikās tiešsaistē, lai pārrunātu esošās situācijas apkopojumu un sniegtu savas idejas stratēģijas mērķu un rīcību precizēšanai un papildināšanai. 2021. gadam iesākoties, nozaru pārstāvji tika pulcēti, lai sniegtu savu redzējumu par dokumenta stratēģisko daļu.
Dokumenta projekta stratēģiskajā daļā formulēta tūrisma maršruta Via Hanseatica ilgtermiņa attīstības vīzija pasažieru plūsmas uzlabošanai, stratēģiskie mērķi un attīstības prioritātes. Papildus tam ir iezīmēti rīcības virzieni un ilgtermiņā veicamās darbības stratēģisko mērķu sasniegšanai.
Raugoties uz teritorijas potenciālo attīstību nākotnē, Via Hanseatica maršruts definēts kā pievilcīgs tūrisma reģions Latvijā, ko iecienījuši gan vietējie, gan ārzemju tūristi un, jo īpaši, dabas tūrisma mīļotāji. To iezīmēs plašs gājēju un veloceļu tīklojums, un būs attīstīta savstarpēji integrēta un ērta ārējā un iekšējā mobilitāte.
Ņemot vērā, ka teritorijas ekonomiskajai attīstībai satiksmes sistēmas kvalitāte ir izšķiroša, sanāksmes dalībnieki bija vienisprātis, ka konkrētajā teritorijā nepieciešami satiksmes uzlabojumi, lai tā varētu konkurēt nacionālā un starptautiskā līmenī. Būtiskas izmaiņas iespējams veikt, pilnveidojot gan transporta infrastruktūru, gan arī paaugstinot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti, tostarp lielu uzmanību pievēršot ērtu savienojumu nodrošināšanai. Svarīgi, lai pastāvētu iespēja izmantot dažādus transporta veidus t.s. pirmajam un pēdējam kilometram, sabalansējot tradicionālu un relatīvi jaunu mobilitātes risinājumu piedāvājumu un iespējas Via Hanseatica ietekmes areālā.
Jāpiebilst, ka nepieciešamie uzlabojumi ir nozīmīgi kā teritorijas viesiem, tā arī pastāvīgajiem iedzīvotājiem – tāpēc definējot mērķus un rīcības izmantota integrēta pieeja, nodrošinot ilgtermiņā augstu pakalpojumu kvalitāti abām savstarpēji saistītajām lietotāju grupām.
Atgādinām, ka stratēģiskā dokumenta izstrādes mērķis ir noskaidrot nepieciešamos transporta infrastruktūras, pakalpojumu un informācijas uzlabojumus, lai nodrošinātu ērtāku un efektīvāku pasažieru (galvenokārt tūristu) plūsmu tūrisma maršrutā Via Hanseatica, veicinot tūrisma attīstību Vidzemes plānošanas reģionā.
Tūrisma maršruta Via Hanseatica attīstības vīzija izstrādāta, balstoties uz veikto esošās situācijas analīzi, kuras ietvaros tika intervēti transporta nozares eksperti, tūrisma nozares eksperti un uzņēmēji, Via Hanseatica ietekmes areāla pašvaldību pārstāvji, kā arī pasažieru pārvadātāju pārstāvji. Tika analizētas arī pasažieru un tūristu plūsmas, novērtēts infrastruktūras stāvoklis un pakalpojumu kvalitāte.
Tūrisma maršruta Via Hanseatica attīstības vīzijas izstrāde skatāma kontekstā ar hierarhiski augstāk stāvošo spēkā esošo Vidzemes plānošanas reģiona attīstības plānošanas dokumentu - Ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam. Dokuments, kura izstrāde drīzumā noslēgsies, kalpos kā vadlīnijas konkrētās teritorijas attīstībai, un to savā darbā varēs izmantot gan pašvaldību speciālisti, piemēram, izstrādājot teritorijas attīstības plānošanas dokumentus, gan arī uzņēmēji, plānojot jaunu pakalpojumu ieviešanu Via Hanseatica teritorijā.
Tūrisma un transporta koridora attīstības vīzijas 2030 izstrādi maršrutā Via Hanseatica veic personu apvienība SIA "Reģionālie Projekti" un SIA "Ardenis" Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas projekta "Baltijas transporta loks (Baltic Loop)" ietvaros.
Dokumenta izstrādi paredzēts pabeigt līdz 2021. gada janvāra beigām, un ikviens interesents ar to varēs iepazīties Vidzemes plānošanas reģiona mājaslapā www.vidzeme.lv .
Via Hanseatica ir vēsturiski sens tūrisma maršruts, kas savieno Igauniju, Latviju un Krieviju. Šī maršruta pamatā ir transporta un tirdzniecības maršruts, ko veido vēsturiskie tirdzniecības ceļi no Sanktpēterburgas caur Tartu uz Rīgu. Pētījuma tvērums ir tūrisma maršruta Via Hanseatica daļa, kas ietilpst Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā.
Tiešsaistes sanāksme tika organizēta Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta "Baltijas transporta loks (BALTIC LOOP)" ietvaros, ko Latvijā īsteno Vidzemes plānošanas reģions. Projekta mērķis ir aktualizēt un uzlabot transporta plūsmas Austrumu – Rietumu virzienā Baltijas jūras reģiona centrālajā daļā, radot atbilstošus risinājumus pasažieru un kravu transporta kustības uzlabošanai un dažādu pārvadājumu veidu savietojamībai. Vairāk informācijas – http://www.vidzeme.lv un http://www.balticloop.eu .
Attēlā: Pētījuma teritorija tūrisma maršruta Via Hanseatica
teritorija un ietekmes areāls Vidzemes plānošanas reģionā (Avots:
Pētījuma autori)
Jautājumiem: Vidzemes plānošanas reģiona telpiskās plānošanas eksperts Andžejs Stepančuks ([email protected]), transporta eksperte Kristīne Malnača ([email protected]).
Par projektu Baltic Loop – projekta vadītāja Inese Jēgere ([email protected]).
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā ([email protected]).
2020. gada 11. decembrī Latvijas Tūrisma forumā tika apbalvoti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa "Jaunais tūrisma produkts 2020" laureāti. Pirmo vietu ieguva Vidzemes plānošanas reģiona pieteiktais tūrisma produkts – garās distances pārgājienu maršruts Mežtaka.
Aptuveni 2100 km garā Mežtaka ir Eiropas garās distances pārgājienu maršruta E11 daļa Baltijas valstīs, kas ved cauri Latvijas, Lietuvas un Igaunijas skaistākajiem mežiem un nacionālajiem parkiem. Tā sākas no Polijas – Lietuvas robežas pie Lazdiju pilsētas, ved cauri Latvijai, iegriežoties Rīgā, un nonāk Tallinā. Mežtakas Ziemeļu daļa no Rīgas līdz Tallinai ir jau atvērta gājējiem un Latvijas teritorijā pilnībā nomarķēta, bet Dienvidu daļa no Lazdiju pilsētas līdz Rīgai vēl top un tiks marķēta 2021. gada vasarā.
Sadarbība un ERAF atbalsts
Garo pārgājienu maršrutu veidošana Vidzemē uzsākta pētīt pirms 10 gadiem, un beidzot atrasta īstā partnerība un finansējums, lai šo ideju īstenotu. Vidzemes plānošanas reģions kopā ar Latvijas Lauku tūrisma asociāciju “Lauku ceļotājs”, Dabas aizsardzības pārvaldi, Rīgas plānošanas reģionu un Latvijas valsts mežiem, kā arī partneriem Igaunijā ar Eiropas Reģionālas attīstības fonda (ERAF) atbalstu veido Mežtakas 1060 km garo Ziemeļu daļu no Rīgas līdz Tallinai, kas 333 km garumā ved cauri Vidzemei. Mežtakas izveidē nozīmīgs ir arī iesaistīto pašvaldību un vietējo tūrisma nozares pārstāvju atbalsts un iesaiste.
Kāpēc Mežtaka?
Mežtaka izceļ reģiona dabas un kultūrvēsturisko mantojumu un veidota, lai palīdzētu atvest tūristu tuvāk reģiona uzņēmējiem, tādējādi arī sekmējot tūrisma pakalpojumu attīstību. Pasaulē pārgājienu tūrisma popularitāte tikai pieaug un garo distanču gājēji vairs nav tikai pašpietiekami piedzīvojumu meklētāji, kuri neizmanto pakalpojumus. Noteikts tūristu segments vēlas apvienot sportisku pieredzējumu dabā ar kultūrvēstures iepazīšanu un arī noteikta līmeņa komfortu un pakalpojumiem. Bagātīgais dabas kapitāls ir Vidzemes reģiona konkurētspējīgā priekšrocība un nozīmīgs resurss aktīvā un rekreācijas tūrisma attīstībai.
Mežtakas maršruts ir sadalīts aptuveni 20 kilometrus garos posmos, un par katru posmu ir pieejams apraksts, kā arī gājējam nepieciešamā praktiskā informācija par pakalpojumu sniedzējiem un apskates vietām. Vairāk informācijas: meztaka.lv
Atzinība arī Vidzemes industriālajam mantojumam
Konkursā “Jaunais tūrisma produkts 2020” tika izraudzīti trīs uzvarētāji, bet papildus godalgotajām vietām konkursa žūrija piešķīra arī trīs atzinības rakstus. Šo atzinību saņēma arī Kocēnu novada pieteiktais Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centru “ZTornis”, kurš izveidots atjaunotā ūdenstornī un mūsdienīgā piebūvē un iepazīstina apmeklētājus arī ar stāstu par kūdras ieguvē izmantoto šaursliežu dzelzceļu. Zilākalna ūdenstornis un kūdras dzelzceļa stāsts atdzīvināts projektā “Industriālais mantojums”, kuru Kocēnu novada pašvaldība īstenoja kopā ar Vidzemes plānošanas reģionu un citiem partneriem.
Vairāk informācijas par LIAA konkursa rezultātiem lasiet: ej.uz/LIAA-konkurss
Mežtakas
Ziemeļu daļa top ar ERAF Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības
programmas 2014.–2020. gadam finansiālu atbalstu, savukārt Dienvidu daļa ar
Latvijas–Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gadam finansiālu
atbalstu. Zilākalna ūdenstornis atjaunots ar Igaunijas–Latvijas pārrobežu sadarbības
programmas 2014.–2020. gadam finansiālu atbalstu.
Informāciju sagatavojusi:
Māra Sproģe, sabiedrisko attiecību speciāliste Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected], tālr.: +371 26488091
Šis raksts atspoguļo autora viedokli, un ERAF programmu vadošās iestādes neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.
Ilzes Dauvartes foto- Mežtakas posms Beverīnas novada teritorijā, kurš sakrīt ar mūsu Abula taku.
16.02.2020
Par Via Hanseatica tūrisma koridora potenciālo attīstības vīziju, stratēģiskajiem mērķiem un rīcībām diskutē ar satiksmes un tūrisma nozaru pārstāvjiem
Dutkas ceļš.
Pētījuma "Tūrisma un transporta koridora attīstības vīzija 2030 maršrutā Via Hansetica" izstrāde norit kompleksi, analizējot ne tikai publiski pieejamos datus un informāciju, bet iztaujājot arī tūrisma un transporta koridora attīstībā ieinteresētās puses par viņu ikdienas novērojumiem un secinājumiem. Šādu pieeju Vidzemes plānošanas reģions izvēlējies apzināti, piešķirot nozīmīgu lomu informācijai, kuru var sniegt tie, kuri ikdienā strādā ar transporta vai tūrisma pakalpojumu organizēšanu konkrētajā maršrutā. Nereti tieši viņi var apstiprināt vai noliegt identificētos izaicinājumus vai priekšrocības, kā arī spēj nosaukt problēmsituācijas un to iespējamos risinājumus.
Vēl šogad, 9. decembrī projekta Baltic Loop (Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programma 2014-2020) ietvaros tika organizēta ieinteresēto pušu sanāksme, tiešsaistē klātesot pārdesmit tūrisma un transporta nozaru pārstāvjiem. Sanāksmes dalībnieki tika iepazīstināti ar pirmajiem secinājumiem par esošās situācijas izvērtējumu satiksmes un pasažieru plūsmas kontekstā tūrisma koridorā Via Hanseatica.
Lai gan Via Hanseatica tūrisma koridorā galvenā ass ir autoceļš A3, tomēr analizēta tiek plašāka teritorija abpus ceļam, ietverot dzelzceļa savienojumu, mazākas nozīmes autoceļus un tur pieejamos pakalpojumus. Dokumenta ietvaros uzsākts darbs pie datu telpiskas atspoguļošanas, lai uzskatāmi attēlotu šī brīža esošo un nākotnes iespējamo telpisko perspektīvu.
Daži no secinājumiem, kas radušies izpētes rezultātā un ir uzskatāmi par iemesliem, kas ierobežo ne tikai tūristu, bet arī ikdienas pasažieru plūsmu Via Hanseatica koridorā – vienviet apkopotas un aktuālas informācijas trūkums par to, kā plānot maršrutu nokļūšanai no punkta A līdz punktam B; kā iespējams turpināt ceļu, nonākot sabiedriskā transporta galapunktā (multimodālo punktu, "pēdējās jūdzes" un mikromobilitātes iespēju trūkums). Tāpat daudz kritikas saņēmusi veloinfrastruktūra, kas gan Vidzemē, gan Latvijā kopumā mēdz negaidīti beigties līdz ar kādas administratīvās teritorijas robežām un nav savienota vienotā tīklā, kā arī trūkst apkopojuma par visiem pieejamajiem velomaršrutiem, to grūtības pakāpēm, tostarp svešvalodās – informācija ir sadrumstalota un meklējama dažādos avotos.
Diskusiju laikā tika saņemts gan klātesošo apstiprinājums, gan kritika un norādes par potenciāli nepieciešamajiem uzlabojumiem dokumentā. Diskusiju dalībnieki darba grupās sprieda par faktoriem, kas veicinātu iekšējo un ārējo teritorijas sasniedzamību. Ieteikumi tiks apkopoti, analizēti un iekļauti dokumenta stratēģiskajā daļā, kā būs pamats daļai rīcību, kas uzskatāmas par ilgtermiņa veicamām darbībām izvirzīto mērķi sasniegšanai.
Pētījuma "Tūrisma un transporta koridora attīstības vīzija 2030 maršrutā Via Hansetica" mērķis ir noskaidrot nepieciešamos transporta infrastruktūras, pakalpojumu un informācijas uzlabojumus, lai nodrošinātu ērtāku un efektīvāku pasažieru (galvenokārt tūristu) plūsmu tūrisma maršrutā Via Hanseatica, veicinot tūrisma attīstību Vidzemes plānošanas reģionā. Dokumenta ietvaros tiek analizēta gan satiksmes infrastruktūra, tostarp transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūra, gan arī izvērtētas atpūtas vietas un stāvlaukumi, pievēršot uzmanību arī pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem un informācijas sistēmām, kas ir būtiski koridora attīstībai.
Tiešsaistes sanāksme tika organizēta Interreg Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta "Baltijas transporta loks (BALTIC LOOP)" ietvaros, ko Latvijā īsteno Vidzemes plānošanas reģions. Projekta mērķis ir aktualizēt un uzlabot transporta plūsmas Austrumu – Rietumu virzienā Baltijas jūras reģiona centrālajā daļā, radot atbilstošus risinājumus pasažieru un kravu transporta kustības uzlabošanai un dažādu pārvadājumu veidu savietojamībai. Vairāk informācijas – http://www.vidzeme.lv un http://www.balticloop.eu .
Vairāk informācijas: Inese Jēgere, projekta Baltic Loop vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected], Andžejs Stepančuks telpiskās plānošanas eksperts, [email protected] .
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected].
Lai iepazīstinātu vidzemniekus un reģiona viesus ar elektriskā velosipēda iespējām un ērtībām, no 14. augusta līdz 28. augustam Valmierā un Cēsīs būs pieejami pieci elektriskie velosipēdi bezmaksas izmēģinājuma braucieniem.
Cēsīs velosipēdi būs pieejami Pils laukumā 1, savukārt Valmierā – Cēsu ielā 4, laukumā pie Vidzemes Augstskolas. Elektrisko velosipēdu izsniegšanas punktu darba laiks abās pilsētās – katru dienu no plkst.10.00 līdz plkst.18:00.
Pirms brauciena pakalpojuma lietotāji tiks instruēti par velosipēdu lietošanu, tāpat būs pieejamas arī aizsargķiveres, bērnu velo sēdeklīši un velosipēda slēdzenes.
Ar vienu uzlādes reizi iespējams veikt līdz 60 km garu distanci, taču, ja baterija beidzas pirms atgriešanās sākumpunktā, ar velosipēdu iespējams pārvietoties arī minoties.
Būtiski atzīmēt, ka elektriskais velosipēds ir īpaši ērts braucamrīks gados vecākiem cilvēkiem, kā arī ir piemērots tiem, kuriem ir veselības problēmas (piemēram, traumēti ceļgali u.tml.).
Iniciatīva tiek īstenota Eiropas Savienības līdzfinansētā projekta "MARA" ietvaros, pievēršot iedzīvotāju uzmanību alternatīvam pārvietošanās līdzeklim, kas joprojām Latvijā, tostarp Vidzemē, ir mazpazīstams un reti izmantots braucamrīks ikdienas mobilitātes nodrošināšanai.
Pakalpojuma lietotājiem, atgriežoties no izbraucieniem, tiks lūgts aizpildīt arī novērtējuma anketu par saņemto pakalpojumu un braucamrīka lietošanas pieredzi. Anketas rezultāti tiks apkopoti un izmantoti pētījumā par mobilitātes paradumiem, analizējot, vai elektriskie velosipēdi varētu būt viens no potenciālajiem pārvietošanās veidiem Vidzemē.
Elektriskā velosipēda izmēģinājuma braucienus organizē Vidzemes plānošanas reģions.
Elektriskā velosipēda izmēģinājuma braucieni Cēsīs un Valmierā tiek organizēti Interreg Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta "Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos - jaunas pieejas mobilitātes koncepciju izstrādei attālos lauku reģionos (MARA)" ietvaros. Projekta mērķis ir uzlabot mobilitātes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti lauku reģionos. Tā īstenošanā iesaistījušies 12 partneri no 9 reģioniem, Latvijā projektu īsteno Vidzemes plānošanas reģions. Vairāk informācijas par projektu www.mara-mobility.eu (angļu valodā) un www.vidzeme.lv (latviešu valodā).
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, mob.t. 29454752, [email protected]
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra rīko vebināru
2020. gada 28. jūlijā | 14.00 – 15.00
Platformā “Zoom”
Aicinām klausīties vebināru par valsts sniegto atbalstu tūrisma nozares uzņēmumiem darba samaksas kompensēšanai Covid-19 krīzes seku pārvarēšanai, kurā LIAA pārstāvji stāstīts par atbalsta programmas apmēriem, nosacījumiem, pieteikšanās kārtību un atbalsta izsniegšanu!
Informāciju par programmas īstenošanu iespējams atrast šeit.
Vebināra darba valoda: latviešu.
Dalība bezmaksas.
Iepriekšēja reģistrācija ir obligāta.
Reģistrējies te!
Pieslēgšanās saite tiks nosūtīta visiem reģistrētajiem dalībniekiem dienu pirms vebināra.
Programmā :
J. S. Bach-
* Praeludium and fugue e minor BWV 533;
* Jesu, meine Freude BWV 610;
* Praeludium C major BWV 567;
* Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ BWV 639;
* Herzlich thut mich verlangen BWV 727;
* Liebster Jesu, wir sind hier BWV 731;
* Pedal exercitium BWV 598;
Thomas Riegler-
* Holz auf Jesu Schulter;
Peter Planyavsky-
* Praeludium;
William Walond-
* Siciliane;
J. S. Bach-
* Toccata and fugue d minor;
D. Buxtehude-
* Praeludium, fuga and Chaconne C major.
Jau no plkst 10:00 Trikātas centrā būs atvērts saieta nams Depo, kur pasēdēt kopīgi ar tuviniekiem, iemalkot tēju vi kafiju, apskatīt nelielu fotogrāfiju ekspozīciju, pāarunāt notikumus.
Plkst. 16:00 Trikātas baznīcā skanēs ērģeles.
Lai Valmierā attīstītu esošos un izveidotu jaunus tūrisma piedāvājumus Igaunijas un Latvijas tūristu piesaistei Valmierā 27. un 28. jūnijā norisināsies Valmieras Tūrisma inovāciju hakatons.
Šodien atklājam pieteikšanos dalībniekiem! Reģistrācija https://forms.gle/zqxeoEkU5Ky9rkzD9 atvērta līdz 25.jūnijam plkst.00.00. Gaidīsim pieteikumus no informācijas un komunikāciju tehnoloģiju, mārketinga, dizaina un tūrisma nozaru profesionāļiem un entuziastiem, kuriem ir redzējums par tūrisma attīstības veicināšanas iespējām Valmierā. Noteikti aicinām hakatonā piedalīties valmieriešus un Valmieras patriotus, kuriem ir vīzija par Valmieru kā izcilu tūrisma galamērķi un idejas, kā to īstenot! Lai radītu inovatīvus tūrisma risinājumus, dalībnieku komandas cīnīsies par galveno balvu – 3000 eiro, kā arī balvām nominācijās 2000 eiro vērtībā.
Hakatons ir pasaulē plašu popularitāti guvis pasākums, kura laikā dažādi profesionāļi un entuziasti apvienojas komandās, lai attīstītu kādu ideju, strādātu pie aktuālas problēmas un īsā laikā rastu risinājumus. Valmieras tūrisma inovāciju hakatona mērķis ir atrast digitālus, virtuālus un reālus risinājumus, kā ar Valmieru iepazīstināt pēc iespējas vairāk Igaunijas un Latvijas iedzīvotājus. Hakatona sākumā tie, kuriem ir idejas, tās pastāsta publiski, ap sevi pulcējot dažādu ekspertu komandu, kuriem ir vēlme un iemaņas, kā šīs idejas realizēt.
Komandas tiks formētas pēc ideju un problēmu tēmu prezentācijām pasākuma atklāšanas laikā, savukārt konkrētus risinājumus komandas meklēs hakatona laikā. Idejas prototipa izstrādei dalībniekiem pieteikumā jānorāda nepieciešamie materiāli un resursi idejas prototipa realizēšanai hakatona ietvaros. Hakatona dalībniekiem tiks nodrošinātas darba telpas, aprīkojums, materiāli, enerģijai – garšīgas un veselīgas ēdienreizes, iespēja apmeklēt tūrisma objektus klātienē, pilnīga esošā tūrisma piedāvājuma informācija, kā arī dažādās nozarēs kompetentu un pieredzējušu mentoru atbalsts.
Hakatons norisināsies 27.jūnijā no plkst.11.00 – 24.00 un 28.jūnijā no 6.30 – 17.30. Ņemot vērā valstī izsludinātos ierobežojumus, hakatona norisē paredzēta arī nakts pauze no plkst. 00.00 līdz plkst. 06.30 (28.06.2020.). Hakatona centrs būs Vidzemes Olimpiskais centrs.
Hakatona noslēgumā katra no jaunizveidotajām komandām prezentēs izstrādāto produkta, piedāvājuma, pakalpojuma ideju vai prototipu, savukārt starptautiska žūrija izvērtēs un noteiks labākos. Hakatona prezentācijas tiks translētas tiešraidē Facebook.
Viesi no Igaunijas Valmierā ir primārā ārvalstu tūristu mērķauditorija, kas Valmierā sastopama gan tūrisma un atpūtas vietās, Valmieras Tūrisma informācijas centrā, gan kafejnīcās, restorānos un tirdzniecības vietās. Arī naktsmītņu apkopotā statistika liecina, ka aptuveni 25% no visiem ārvalstu nakšņotājiem Valmierā bijuši tieši no Igaunijas (2019.gada dati). Tāpat Valmiera noteikti ir jaunatklājams tūrisma galamērķis vēl daudziem Latvijas iedzīvotājiem.
Hakatonu organizē Valmieras pilsētas pašvaldība, Valmieras Attīstības aģentūra, Valmieras Tūrisma informācijas centrs, Vidzemes Augstskola un Vidzemes Olimpisko centrs.
Vidzemes plānošanas reģions (VPR) un tā uzņēmējdarbības
centrs (VUC) ar īpaši sagatavotiem ceļošanas maršrutiem Vidzemē sāk tūrisma
kampaņu #AtklājVidzemiDroši. Šis pasākums sabalsojas ar Latvijas
Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkoto kampaņu tūrisma veicināšanai
iekšzemē “Atklāj Latviju droši”. Arī Vidzemes plānošanas reģiona eksperti
aicina populāru apskates objektu vietā izvēlēties mazāk zināmus tūrisma
galamērķus, kā arī neaizmirst par piesardzību, lai ierobežotu un izskaustu
vīrusu.
Kampaņas būtība (piedāvājot sagatavotus ceļošanas maršrutus) – ieteikt ceļotājiem atklāt Vidzemes mazāk zināmās dabas pērles – mežus ar pārgājienu takām, upes laivošanai, brīnišķīgas ainavas no skatu torņiem, dot iespēju viesoties industriālā mantojuma objektos, nelielās kultūrvietās un iepazīt viesmīlīgus saimniekus krodziņos, lauku saimniecībās, viesu namos un mazajās pārtikas ražotnēs. Kā uzsver kulinārā mantojuma pārzinātāja, māksliniece Sandra Ošiņa: "[...] viss šeit ir tuvs un personīgs. Tu vari ielūkoties acīs zemniekam, kurš izaudzējis un samalis kaņepes tavam galdam, noglāstīt sānu govij, kuras pienu saimniece pielej tavai brokastu kafijai.” Mīļi gaidīti Vidzemē!
Šobrīd ceļotājiem pieejami vairāki maršruti, kurus var redzēt tīmekļa vietnē http://www.vidzeme.lv/lv/atklajvidzemidrosi sadaļā #AtklājVidzemiDroši, kā arī VPR sociālā tīkla Facebook kontā. Pirmie ekspertu sagatavotie maršruti paredzēti dabas mīļotājiem - nelielām draugu kompānijām un ģimenēm ar bērniem Vidzemes ainaviski skaisto upju atklāšanai, vizinoties ar laivu. Piedāvājums ir papildināts arī ar pārgājienu maršrutiem dabā. Ceļotāji ir aicināti doties īsākā brīvdienu pastaigā pa pievilcīgām dabas takām Alūksnes pusē, apvienojot to ar industriālās pagātnes izzināšanu, vēderprieku baudīšanu un braucienu ar vēsturisko Bānīti. Citi savu varēšanu var apliecināt garo pārgājienu maršruta “Mežtaka” posmā no Apes līdz Kornetiem vai arī otrādi – dodoties pretējā virzienā. Visas vasaras garumā Vidzemes plānošanas reģiona eksperti piedāvās arvien jaunus maršrutus dažādām ceļotāju gaumēm, lai mudinātu aizvien labāk iepazīt Vidzemes dabas, kultūras un viesmīlības pieturvietu daudzveidību un atbalstītu vietējos tūrisma uzņēmumus, kuri ir gatavi droši un atbildīgi uzņemt ciemiņus savā tirgotavā, krodziņā vai saimniecībā. Plānots, ka tiks piedāvāti arī pārrobežu maršruti Vidzemē un Dienvidigaunijā, lai mudinātu igauņus braukt uz Latviju, bet latviešus palūkoties, kā klājas kaimiņiem igauņiem.
Jaukais laiks, kas tik vilinoši sauc visus ārā no mitekļiem, dabā un svaigā gaisā, covid vīrusa bieds, kas sāk lēnām izplēnēt un izgaist, rada aizvien lielāku ļaužu pieplūdumu novada tūristu takām. Tādēļ jo īpaši aicinu moto sporta entuziastus neizmantot gājēju takas savām aktivitātēm. Tās novadā ir veidotas vienīgi gājēju un velo braucēju vajadzībām. Kā arī, uz motosporta lietotājiem mežu teritorijās un upju aizsargjoslās ir attiecināmi vairāki likumi, kas nosaka, ka braukt ar mehāniskajiem transportlīdzekļiem, tostarp automašīnām, tricikliem, kvadricikliem un mopēdiem pa mežu, meža takām un purviem ārpus ceļiem ir aizliegts- izņemot gadījumus, ja tas nepieciešams ugunsgrēka dzēšanai, palīdzības sniegšanai nelaimes gadījumos, meža apsaimniekošanai un inženiertīklu uzturēšanai vai to avāriju novēršanai
Abula
taka- Mežtaka vijas caur grūti pārredzamiem krūmāju un paguru aizsegtiem
posmiem, kas var izveidot ļoti bīstamas situācijas, apdraudot gan gājēju, gan braucēju veselību.
Papildus atbildība gulstas uz mūsu pleciem, jo Abultaka tagad pārklājas ar
starptautisko Mežtaku (kods- E-11) un tas nozīmē, ka pa to, dažādos dienas
laikos, ceļos arī ārzemju tūristi no Eiropas.
Atcerēsimies arī savus atkritumus neatstāt mežā, bet nest sev līdzi uz tiem atbilstošam vietām.
Aicinu visus būt atbildīgiem un viesmīlīgiem novada dabas taku lietotājiem!
“Baznīcu nakts” norise kātienē šogad nav iespējama saistībā ar ārkārtējo situāciju valstī. Tādēļ ikviens ir mīļi ielūgts sestdienas vakarā sekot notikumam attālināti – sava datora, telefona vai planšetes ekrānā, lietojot tēmturi #BaznīcuNakts2020.
Programma tiešsaistē facebook.com/baznicunakts
Izbaudi
ainavisku velomaršrutu Beverīnās novadā un Valmieras apkaimē
Laikā, kad ziedošais pavasaris un siltie saules stari mudina doties dabā, Valmieras Tūrisma informācijas centrs sadarbībā ar Beverīnas novada pašvaldību nomarķējis visu iemīļotā velo un kino festivāla “Kinopedālis” ainavisko 2019.gada Puspedāļa maršrutu. Tas ved pa Valmieras un Beverīnas novada ainavām gandrīz 25 kilometru garumā.
Maršruts ir apļveida, un tas veidots virzienā no Valmieras Tūrisma informācijas centra (Rīgas iela 10) gar Gaujmalu cauri Pauku priedēm, nonākot mīlestības pilnā vietā, kur Abuls ietek Gaujā. Brauciena laikā būs iespēja arī šķērsot laipu pāri Abula upei, tādēļ maršrutu ieteicams veikt no aprīļa līdz oktobrim. No vēla rudens līdz agram pavasarim laipa pār Abula upi tiek noņemta. Tālāk maršruta ceļš izved pa mežu taciņām līdz atpūtas bāzei “Baiļi’, atgriežoties atpakaļ Valmierā.
Aktīva dzīvesveida cienītāji varēs izbaudīt ne tikai mierpilno dabu, ainaviskos skatus vai pasveicināt kādu ceļā sastapto velobraucēju, bet arī doties gar māju, kur dzīvojis slavenais soļotājs Jānis Daliņš, piestāt pie Kālītes avota vai atvilkt elpu Brenguļu alus sētā, aplūkot Beverīnas novada “Laimes kokus” un pavērties no otra Gaujas krasta uz skatu terasi Atpūtas parkā.
Maršruta marķējums ir trijstūra veidā ar baltu ārējo malu un zaļu iekšpusi, kur trijstūra virsotne norāda virzienu, kurā doties. Marķējums krāsots dabai saudzīgā veidā uz koka, kā arī uz izvietotajām informatīvajām plāksnītēm vai uzlīmēm uz stabiem.
Velomaršruta ceļa segums ir mainīgs – asfalts, meža un grants ceļi.
Citus pastaigu, pārgājienu un velobraucienu maršrutus Valmierā, Beverīnas, Burtnieku un Kocēnu novadā meklējiet šeit.
Informāciju sagatavoja:
Anita Tīlena
Valmieras pilsētas pašvaldības
Valmieras Tūrisma informācijas centra vadītāja
Mob. tālr.: 25664420
Piedāvātās tēmas sniegs atbildes uz trim pamatjautājumiem - Kāpēc mēģināt iedzīvināt elektrisko velosipēdu sistēmu? Kādos apstākļos ideja darbosies un kādos nē? Kas jāņem vērā, lai izvairītos no neveiksmīga rezultāta?
Īpaši aicinām piedalīties pašvaldību attīstības un tūrisma speciālistus, tūrisma pakalpojumu sniedzējus un citus interesentus.
Lai saņemtu saiti dalībai tiešsaistes pasākumā, nepieciešams reģistrēties līdz š.g. 2.jūnijam https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe-Rffu4cV_fdzQIj3Sfdmk5YU_ukEQd6m-rxE_o2NfgeG8aw/viewform (Semināra saite tiks nosūtīta uz norādīto e-pasta adresi dienu pirms semināra).
Seminārs ir bez maksas.
Seminārs tiek organizēts Interreg Baltijas jūras reģiona programmas 2014.-2020.gadam projekta “Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos - jaunas pieejas mobilitātes koncepciju izstrādei attālos lauku reģionos (MARA)” ietvaros. Projekta mērķis ir uzlabot mobilitātes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti lauku reģionos. Tā īstenošanā iesaistījušies 12 partneri no 9 reģioniem. Vairāk informācijas par projektu www.mara-mobility.eu (angļu valodā) un www.vidzeme.lv (latviešu valodā).
Jautājumiem: Rita Merca, projekta MARA vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, [email protected]; Andžejs Stepančuks, telpiskās plānošanas eksperts, [email protected]
Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, sabiedrisko attiecību speciāliste projektā MARA, Vidzemes plānošanas reģions, [email protected]
MEŽTAKA tevi aizvedīs no pilsētas steigas tur, kur ir miers. Kur vari pabūt vienatnē ar sevi, ieelpojot priežu sila veldzējošo gaisu, atlaisties saules sasildītās sūnās un neko nedomāt. Mežtakā vari doties ar sēņu grozu vai savu putnu vērotāja pierakstu kladi. Šeit tu vari izaicinot pats savus spēkus stāvās gravu nogāžu takās. Uzkāpjot skatu tornī, tu dažkārt redzēsi tikai lielu meža zaļumu līdz pat apvārsnim, taču zini – Mežtaka ir tur, tā droši tevi izvedīs cauri mežam, pa lauku ceļiem cauri maziem ciemiem, brīžiem iegriežoties arī pilsētās.
MEŽTAKA ir garās distances pārgājienu maršruts no Rīgas līdz Tallinai cauri abu valstu mežainākajām teritorijām un trīs nacionālajiem parkiem. Nonākot Igaunijā, Mežtakas nosaukums ir Metsa Matkarada. Tai nav brīvdienu un tā vienmēr gaida savus gājējus.
Mežtaka ir sadalīta 50 vienas vai divu dienu pārgājiena posmos, kur katrs posms ir ~ 20 km garš.
Pārgājienam iespējams izvēlēties jebkuru posmu.
Dažādiem maršruta posmiem ir atšķirīgas grūtības pakāpes, tādēļ katrs var izvēlēties sev piemērotāko.
Mežtaka iet cauri arī Beverīnas novadam. No Baiļiem pa mežu gar Abulu, cauri Brenguļiem, ievijas atkal mežā un pie Gaujas tilta Strenčos tālāk turpinas Strenču novadā.
https://www.daba.gov.lv/public/lat/projekti/aktualie_projekti/meztaka1/
No 17.aprīļa līdz 3. maijam Beverīnas novada pašvaldība izsludina digitālās foto medības “Atpazīsti Beverīnu”.
Viss attēlā redzamais atrodas Beverīnas novadā.
Ja saproti katru foto fragmentu no 1 līdz 19, tad norādi vietas un objekta nosaukumu (piemēram, 1.Trikāta, Ķēniņa Tālivalža piemineklis) un nosūti atbildes uz e-pastu [email protected] vai Beverīnas novada pašvaldības facebook lapā https://www.facebook.com/Beverinasnovads/.
Iesūtot informāciju norādi vārdu, uzvārdu un telefona numuru.
Izlozes veidā 3 iesūtītāji no Beverīnas novada pašvaldības saņems balvas.
Laimējušo uzvarētāju vārdi tiks paziņoti Beverīnas novada pašvaldības facebook.com lapā un Beverīnas novada pašvaldības mājas lapā.
Par balvu saņemšanu sazināsimies privāti.
Veiksmi!
Tieši tā dara arī Indulis Ķerus. Savā blogā ļoti izsmeļoši un aizrautīgi aprakstot ceļojumu pa Beverīnas novadu, papildinot to ar fotoattēliem:
04.04.2020. "No Valmieras uz Strenčiem caur Beverīnas novadu". https://indulisonthemove.home.blog/viendiennieki/04-04-2020-no-valmieras-uz-strenciem-caur-beverinas-novadu/
Attēlā Bekuru dižozols vasarā.